Scouts

Voor jongens en meiden van 11 t/m 15 jaar.

Je gaat nu meer doen met verschillende technieken. Hierbij kun je denken aan tochten lopen met kaart en kompas en andere route technieken. Je gaat ook bouwwerken van palen en touw pionieren, vuur stoken, koken op vuur of op een brander. Je leert tenten opzetten en vooral leer je om samen te werken. Je doet nog steeds spelletjes om je energie kwijt te raken zoals voetbal, puntje drukken, buldog en nog veel meer.
Je bent nu een stuk zelfstandiger. Je wordt meer losgelaten in je activiteiten en moet problemen met je groepje oplossen. Dit groepje van ongeveer vijf mensen heet een ploeg hierin heb je een PL (ploegleider) en een APL (assistent PL).
Ook heb je de mogelijkheid zelf of met een vriend(in) een opkomst of een weekendkamp te organiseren.

Ieder jaar ga je op zomerkamp van een week.
In het voorjaar wordt er een scouts hike gehouden.
Ieder jaar doen we mee aan de regionale scouting wedstrijden. Internationale kampen ontbreken ook niet. Dat doen zo vaak mogelijk, maar niet elk jaar.
Er wordt een PL-kamp georganiseerd waar de PL’s tips krijgen hoe je een ploeg kan leiden.

Elke zaterdag van 13:00 t/m 16:00.

Meer informatie:
Je kunt vrijblijvend mee doen voordat je lid wordt. Neem voor meer informatie of een afspraak contact op met Martin van Haeften. 06-36079093 of scouts@scoutingmontgomery.nl